Afficher les résultats 11 à 20 de 43.

Examining lifespan stage recognition abilities among adults with intellectual disability

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Straccia, C., Tessari Veyre, A., Bernasconi, F. & Petitpierre, G. (2019). Examining lifespan stage recognition abilities among adults with intellectual disability. Journal of Intellectual & Developmental Disability.  DOI: 10.3109/13668250.2019.1580116

Liens

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.3109/13668250.2019.1580116

Quand la peur s'insinue dans la relation : une expérience limite de l'accompagnement social

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Lambelet, D. (2019). Quand la peur s’insinue dans la relation : une expérience limite de l’accompagnement social. Cliniques-Paroles de praticiens en institution, 17, 116-131.

Liens

https://www.cairn.info/revue-cliniques-2019-1-page-116.htm

Concept Analysis of Human Functioning and Potential Applications to Mental Health Evaluation

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Desrosiers, J. J., Larivière, N., Desrosiers, J., & Boyer, R. (2019). Concept Analysis of Human Functioning and Potential Applications to Mental Health Evaluation. Occupational Therapy in Mental Health. https://doi.org/10.1080/0164212X.2019.1684860

Liens

https://doi.org/10.1080/0164212X.2019.1684860

Vie sexuelle des personnes âgées en institution : ce qu'elles en disent

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Lambelet, A., Brzak, N., Avramito, M. & Hugentobler, V. (2019). Vie sexuelle des personnes âgées en institution : ce qu'elles en disent. Gérontologie et société, 160, 155-168.

Liens

https://www.cairn.info/revue-gerontologie-et-societe-2019-3-page-155.htm

Miser sur l’engagement étudiant pour répondre aux besoins d’accompagnement des familles avec un enfant présentant une DI ou un TSA : points de vue d’étudiants et de parents

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Milot, E., Grandisson, M., Allaire, A.-S., Couture, M., Tétreault, S., Chrétien-Vincent, M., Bédard, C. & Couvrette, R. (2019). Miser sur l’engagement étudiant pour répondre aux besoins d’accompagnement des familles avec un enfant présentant une DI ou un TSA : points de vue d’étudiants et de...

Liens

https://doi.org/10.7202/1064662ar

Development of a Questionnaire to Evaluate Out-of-Home Participation for People With Dementia

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Margot-Cattin, I., Kuhne, N., Kottorp, A., Cutchin, M., Öhman, A., & Nygard, L. (2019). Development of a Questionnaire to Evaluate Out-of-Home Participation for People With Dementia. American Journal of Occupational Therapy, 73, 1. doi: 10.5014/ajot.2019.027144

Liens

https://ajot.aota.org/article.aspx?articleid=2723369

The ‘compliant’, the ‘pacified’ and the ‘rebel’: experiences with Swiss disability insurance

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Piecek, M., Tabin, J.-P., Perrin, C., & Probst, I. (2019). The ‘compliant’, the ‘pacified’ and the ‘rebel’: experiences with Swiss disability insurance, Disability & Society. DOI: 10.1080/09687599.2018.1545115

Liens

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09687599.2018.1545115

Se priver ou se relâcher face aux contraintes matérielles ? Les dispositions économiques plurielles des jeunes "peu qualifié-e-s"

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Scalambrin, L., Delay, C. & Csupor, I. (2019). Se priver ou se relâcher face aux contraintes matérielles ? Les disposition économiques plurielles des jeunes "peu qualifié-e-s". Tsantsa : revue de la Société Suisse d'Ethnologie, 24, 110-114.

Liens

https://bop.unibe.ch/Tsantsa/article/view/6927.

Feminism and the professionalisation of social work: a socio-historical approach through two Swiss examples (1910-1970)

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Togni, C. & Malatesta, D. (2019). Feminism and the professionalisation of social work: a socio-historical approach through two Swiss examples (1910-1970). Contemporanea, 22(2), 282-287.

The sun is no fun without rain: Physical environments affect how we feel about yellow across 55 countries

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Jonauskaite, D. … Dimitrova, N. … [et al.] (2019). The sun is no fun without rain: Physical environments affect how we feel about yellow across 55 countries. Journal of Environmental Psychology [online]. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2019.101350

Liens

https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2019.101350