Afficher les résultats 1 à 10 de 40.

European-French cross-cultural adaptation of the developmental coordination disorder questionnaire and pretest in French-speaking Switzerland

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Ray-Kaeser, S., Satink, T., Andresen, M., Martini, R., Thommen, E., & Bertrand, A.M. (2015). European-French cross-cultural adaptation of the developmental coordination disorder questionnaire and pretest in French-speaking Switzerland. Physical & Occupational Therapy in Pediatrics, 35(2), 132-146....

Liens

http://informahealthcare.com/doi/pdf/10.3109/01942638.2015.1009229

La démarche d'évaluation diagnostique du trouble de l'aquisition de la coordination chez l'enfant : apports du questionnaire parental Developmental Coordination Disorder Questionnaire'07

Type
Chapitre de livre
Référence

Ray-Kaeser, S. (2015). La démarche d'évaluation diagnostique du trouble de l'aquisition de la coordination chez l'enfant : apports du questionnaire parental Developmental Coordination Disorder Questionnaire'07. In M.-H. Izard (Dir),Expériences en ergothérapie,28ème série (pp. 301-309). Montpellier :...

Which toys and games are appropriate for our children ?

Type
Chapitre de livre
Référence

Ray-Kaeser, S., Perino, O., Costa, M., Schhneider, E., Kindler, V., & Bonarini, A. (2018). Which toys and games are appropriate for our children ? In Encarnação, P., Ray-Kaeser, S. & Bianquin, N. (Eds) (2018), Guidelines for supporting children with disabilities' play Guidelines for supporting...

Liens

https://www.degruyter.com/downloadpdf/books/9783110613445/9783110613445-011/9783110613445-011.pdf

Guidelines for supporting children with disabilities' play. Methodologies, tools, and contexts

Type
Livre
Référence

Encarnação, P., Ray-Kaeser, S. & Bianquin, N. (2018). Guidelines for supporting children with disabilities' play. Methodologies, tools, and contexts. Berlin (Sciendo) : De Gruyter Open Access.

Liens

https://www.degruyter.com/view/product/507228

Review of tools for play and play-based assessment

Type
Chapitre de livre
Référence

Bulgarelli, D., Bianquin, N., Caprino, F., Molina, P., & Ray-Kaeser, S. (2018). Review of tools for play and play-based assessment. In S. Beslo, D. Bulgarellli, V. Stancheva-Popkostadinova (Eds), Evaluation of childrens' play. Tools and methods (pp. 58-113). Berlin, Boston : De Gruyter Open Access.

Liens

https://www.degruyter.com/downloadpdf/books/9783110610604/9783110610604-005/9783110610604-005.pdf

L'ergothérapie en milieu scolaire

Type
Chapitre de livre
Référence

Ray-Kaeser, S. (2019). L'ergothérapie en milieu scolaire. In M.-H. Izard (dir.), Expériences en ergothérapie, 32ème série (pp. 381-386). Montpellier : Sauramps Medical.

Soutenir l'accès au jeu libre avec des enfants avec handicap

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Ray-Kaeser, S. (2018). Soutenir l’accès au jeu libre des enfants avec handicap. Recueil Annuel d’Ergothérapie Belge Francophone, 11, 145-151.

Le jeu dans la cour de récréation des écoliers avec déficience visuelle

Type
Chapitre de livre
Référence

Antonucci, P., Baruchet, W., Desaules, M., Aenishaenslin-Mamin, B. & Ray-Kaeser, S. (2018). Le jeu dans la cour de récréation des écoliers avec déficience visuelle. In M.-H. Izard (Dir.), Expériences en ergothérapie, 31ème série (pp. 276-282). Montpellier : Sauramps Médical.

The evaluation of play from occupational therapy and psychology perspectives

Type
Chapitre de livre
Référence

Ray-Kaeser, S., Châtelain, S., Kindler, V., & Schneider, E. (2018). The evaluation of play from occupational therapy and psychology perspectives. In S. Beslo, D. Bulgarellli, V. Stancheva-Popkostadinova (Eds), Evaluation of childrens' play. Tools and methods (pp. 19-57). Berlin, Boston : De Gruyter...

Liens

https://www.degruyter.com/downloadpdf/books/9783110610604/9783110610604-004/9783110610604-004.pdf

Approche centrée sur la famille. Promouvoir la participation sociale de l'enfant avec un trouble neuro-développemental

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Ray-Kaeser, S. (2020). Approche centrée sur la famille. Promouvoir la participation sociale de l'enfant avec un trouble neuro-développemental. Pages romandes, 3, 6-8.