Afficher les résultats 31 à 40 de 460.

Le corps autonome des classes supérieures : expression d'un "pouvoir d'agir" ?

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Pillonel, A. (2018). Le corps des classes supérieures : expression d'un “pouvoir d'agir” ? Gérontologie et société, 157, 97-110. doi:10.3917/gs1.157.0097

Liens

https://www.cairn.info/revue-gerontologie-et-societe-2018-3-page-97.htm

Social circus program (Cirque du Soleil) promoting social participation of young people living with physical disabilities in transition to adulthood : a qualitative pilot study

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Loiselle, F., Rochette, A., Tétreault, S., Lafortune, M., & Bastien, J. (2018). Social circus program (Cirque du Soleil) promoting social participation of young people living with physical disabilities in transition to adulthood : a qualitative pilot study. Developmental Neurorehabilitation. doi:...

Liens

https://doi.org/10.1080/17518423.2018.1474502

Creating a continuing professional development course on setting occupation-focused goals

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Margot-Cattin, I., Page, J., Petrig, A., Rossini, E., Agustoni, S., Galli-Hudec, C., Roos K., & Meyer, S. (2018). Creating a continuing professional development course on setting occupation-focused goals. World Federation of Occupational Therapists Bulletin, mis en ligne 4 mars. doi:...

Liens

https://doi.org/10.1080/14473828.2018.1434469

"En sortir" ou "s'en sortir par l'école". Choix d'orientations juvéniles, classes populaires et enseignement professionnel en Suisse romande

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Delay, C. (2018). “En sortir” ou “s'en sortir par l'école”. Choix d'orientations juvéniles, classes populaires et enseignement professionnel en Suisse romande. Sociétés contemporaines, 109, 117-146. doi:10.3917/soco.109.0117.

Liens

https://www.cairn.info/revue-societes-contemporaines-2018-1-page-117.htm

Role of age and IQ in emotion understanding in Autism Spectrum Disorder : implications for educational interventions

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Salomone, E., Bulgarelli, D., Thommen, E., Rossini, E., & Molina, P. (2018). Role of age and IQ in emotion understanding in Autism Spectrum Disorder : implications for educational interventions. European Journal of Special Needs Education. DOI: 10.1080/08856257.2018.1451292.

Liens

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08856257.2018.1451292

L'innovation en travail social : un objet à définir et des processus à caractériser

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Rullac, S. (2019). L'innovation en travail social : un objet à définir et des processus à caractériser. Revue suisse de travail social, 25, 139-156. http://doi.org/10.5169/seals-855362

Liens

https://szsa.ch/ojs/index.php/szsa-rsts/article/view/205/186

Intervention socio-judiciaire : entre brouillage des temps et recomposition d'un champ d'action professionnelle

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Ros, J., Lambelet, D., Wegel, M. & Ruchti, N. (2019). Intervention socio-judiciaire : entre brouillage des temps et recomposition d'un champ d'action professionnelle. Revue suisse de travail social, 25, 71-89. http://doi.org/10.5169/seals-855358

Liens

https://szsa.ch/ojs/index.php/szsa-rsts/article/view/201/182

Le temps de mourir : réflexions sur les usages de la notion d'accélération en lien avec l'assistance au suicide

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Pillonel, A., Berthod, M.-A., Castelli Dransart, D. A. (2019). Le temps de mourir : réflexions sur les usages de la notion d'accélération en lien avec l'assistance au suicide. Revue suisse de travail social, 25, 122-138. http://doi.org/10.5169/seals-855361

Liens

https://szsa.ch/ojs/index.php/szsa-rsts/article/view/204/185

Volition to risk taking in the ordinary activities of daily life of older people living at home alone. A study using explicitation interviews

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Bedin, M. G., Kühne, N., & Droz Mendelzweig, M. (2020). Volition to risk taking in the ordinary activities of daily life of older people living at home alone. A study using explicitation interviews. Health, Risk & Society, 22 (7-8). 421-436. https://doi.org/10.1080/13698575.2020.1861223

Liens

https://doi.org/10.1080/13698575.2020.1861223

Editorial. Development of the International Expert Advisory Panel on Community Health and Transport (I-CHaT) to coordinate research on transport mobility

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Vaucher, P., Choi, M., Gélinas, I., Harries, P., Margot-Cattin, I., Mazer, B., Niekerk, A.-H, Stapleton, T., Swanepoel, L., Unsworth, C., & Vrkljan, B. (2017). Editorial. Development of the International Expert Advisory Panel on Community Health and Transport (I-CHaT) to coordinate research on...

Liens

https://doi.org/10.1177/0308022617733389