Afficher les résultats 41 à 50 de 121.

Form of social capital in economics. The importance of heteronomous networks in the Swiss field of economists (1980–2000)

Type
Chapitre de livre
Référence

Rossier, T., & Benz, P. (2021). Forms of social capital in economics. The importance of heteronomous networks in the Swiss field of economists (1980–2000). In J. Maesse, S. Pühringer, T. Rossier, & P. Benz (Eds.), Power and Influence of Economists : Contributions to the Social Studies of Economics....

Liens

https://doi.org/10.4324/9780367817084

Former à "prendre sa place" dans une équipe du travail social : une dimension collective des pratiques de tutorat

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Trébert, D., Bovey, F., Montefusco, C. & Zogmal, M. (2021). Former à "prendre sa place" dans une équipe du travail social : une dimension collective des pratiques de tutorat. Education et socialisation, 62. https://doi.org/10.4000/edso.17092

Liens

https://doi.org/10.4000/edso.17092

From one body to another. The handling of the deceased during the COVID-19 pandemic, a case study in France and Switzerland

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Clavandier, G., Berthod, M.-A., Charrier, P., Julier-Costes, M., & Pagnamenta, V. (2021). From one body to another. The handling of the deceased during the COVID-19 pandemic, a case study in France and Switzerland. Human Remains & Violence : An Interdisciplinary Journal, 7(2), 41-63. https://doi.org...

Liens

https://www.manchesteropenhive.com/view/journals/hrv/7/2/article-p41.xml

Giving a Voice to Immigrants. Tensions and Paradoxes in Participatory Theatre (Turin, Italy)

Type
Actes de colloques
Référence

Quercia, F. (2021). Giving a Voice to Immigrants. Tensions and Paradoxes in Participatory Theatre (Turin, Italy). In The Migration Conference 2021, 6-10 July (pp. 201-204). Transnational Press London.

Liens

https://www.academia.edu/62609232/The_Migration_Conference_2021_Selected_Papers

HIV/AIDS knowledge and attitudes among social work students: A comparative study

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Labra, O., Ependa, A., Chamblas, I., Gingras-Lacroix, G., Antoniadis, A., Biston, C., Mukeshimana, M., & Giroux, M.-E. (2021). HIV/AIDS knowledge and attitudes among social work students: A comparative study. International Social Work. https://doi.org/10.1177/00208728211004676

Liens

https://doi.org/10.1177/00208728211004676

Habiter pour exister

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Bertho, B., Martin, H. & Tabin, J.-P. (2021). Habiter pour exister. ActualitéSociale, 6, 22-23.

Bertho, B., Martin, H., & Tabin, J.-P. (2021). Ich wohne, also lebe ich. SozialAktuell, 6, 26-28.

Interactions verbales et formation des adultes

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Filliettaz, L., Bimonte, A., Koleï, G., Nguyen, A., Roux-Mermoud, A., Royer, S., Trébert, D., Tress, C. & Zogmal, M. (2021). Interactions verbales et formation des adultes. Savoirs, 56, 11-51. https://doi.org/10.3917/savo.056.0011

Liens

https://doi.org/10.3917/savo.056.0011

Interpersonal Perception of Time-Use Patterns in Romantic Relationships: Protocol for the IP-COUPLES Study

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Bertrand, R., Vrkljan, B., Kühne, N., Charvoz, L., & Vuillerme, N. (2021). Interpersonal Perception of Time-Use Patterns in Romantic Relationships: Protocol for the IP-COUPLES Study. JMIR Research Protocols, 10(5). https://doi.org/10.2196/21306

Liens

https://doi.org/10.2196/21306

Intervention en ergothérapie basée sur le modèle de l'Intégration Sensorielle : illustration avec un cas clinique

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Dufour, C. & Ray-Kaeser, S. (2021). Intervention en ergothérapie basée sur le modèle de l'Intégration Sensorielle : illustration avec un cas clinique. A.N.A.E, 172, 328-334.

Introduction. La formation professionnelle : des finalités et des usages en tension

Type
Chapitre de livre
Référence

Lamamra, N., Kuehni, M. & Rey, S. (2021). Introduction. La formation professionnelle : des finalités et des usages en tension. In N. Lamamra, M. Kuehni & S. Rey (Dir.), Finalités et usages de la formation professionnelle (pp. 7-35). Antipodes. https://doi.org/10.33056/ANTIPODES.11964

Liens

https://www.antipodes.ch/telechargement-des-produits/?url=https://www.antipodes.ch/wp-content/uploads/2021/10/kuehni-lamamra-rey_finalites-et-usages-de-la-formation-professionnelle_978-2-88901-196-4_10.33056-ANTIPODES.11964.pdf&reference=7913