Résultats 11 à 20 sur 116.
Résultats par page :

The evaluation of play from occupational therapy and psychology perspectives

Type
Chapitre de livre
Référence

Ray-Kaeser, S., Châtelain, S., Kindler, V., & Schneider, E. (2018). The evaluation of play from occupational therapy and psychology perspectives. In S. Beslo, D. Bulgarellli, V. Stancheva-Popkostadinova (Eds), Evaluation of childrens' play. Tools and methods (pp. 19-57). Berlin, Boston : De Gruyter…

Liens

https://www.degruyter.com/downloadpdf/books/9783110610604/9783110610604-004/9783110610604-004.pdf

The developmental landscape of early parent-focused language intervention

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Adamson, L. B., Kaiser, A. P., Tamis-LaMonda, C. S., Owen, M. T., & Dimitrova, N. (2019). The developmental landscape of early parent-focused language intervention. Early Childhood Resarch Quarterly. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.11.005

Liens

https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.11.005

The caregiver burden in male romantic partners of women with non-metastatic breast cancer: The protective role of couple satisfaction

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Cairo Notari, S., Favez, N., Notari, L., Charvoz, L., & Delaloye J.-F. (2016). The caregiver burden in male romantic partners of women with non-metastatic breast cancer: The protective role of couple satisfaction. Journal of Health Psychology, 1-10. https://doi.org/10.1017/S1041610216001460

Liens

https://doi.org/10.1017/S1041610216001460

The Role of Common Ground on Object Use in Shaping the Function of Infants' Social Gaze

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Dimitrova, N. (2020). The Role of Common Ground on Object Use in Shaping the Function of Infants' Social Gaze. Frontiers in Psychology [online]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00619

Liens

https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00619

Sur l’utilité du concept beckerien de « monde de l’art » afin d’appréhender un objet multiniveau. Le cas des projets de théâtre dans les quartiers populaires

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Quercia, F. (2022). Sur l’utilité du concept beckerien de « monde de l’art » afin d’appréhender un objet multiniveau. Le cas des projets de théâtre dans les quartiers populaires. Bulletin de Méthodologie Sociologique, 156(1), 57–91. https://doi.org/10.1177/07591063221128599

Liens

https://doi.org/10.1177/07591063221128599

Soutenir les adultes présentant des difficultés de communication : un défi institutionnel

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Veyre, A., Thiévent, R., Bitz, B. & Martin Bragado, A. (2024). Soutenir les adultes présentant des difficultés de communication : un défi institutionnel ? UPLF-INFO, 5, 80-85. https://www.uplf.be/ui-5-2024/

Liens

https://www.uplf.be/ui-5-2024/

Résilience en communication chez la personne avec une déficience intellectuelle ou ayant une trisomie 21

Type
Chapitre de livre
Référence

Gremaud, G., Tétreault, S., Petitpierre, G. & Tessari Veyre, A. (2018). Résilience en communication chez la personne avec une déficience intellectuelle ou ayant une trisomie 21. In C. Jourdan-Ionescu, S. Ionescu, E. Kimessoukié-Omolomo & F. Julien-Gauthier (Coord.), Résilience et culture, culture de…

Liens

https://lel.crires.ulaval.ca/oeuvre/resilience-et-culture-culture-de-la-resilience

Role of age and IQ in emotion understanding in Autism Spectrum Disorder : implications for educational interventions

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Salomone, E., Bulgarelli, D., Thommen, E., Rossini, E., & Molina, P. (2018). Role of age and IQ in emotion understanding in Autism Spectrum Disorder : implications for educational interventions. European Journal of Special Needs Education. DOI: 10.1080/08856257.2018.1451292.

Liens

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08856257.2018.1451292

Review of tools for play and play-based assessment

Type
Chapitre de livre
Référence

Bulgarelli, D., Bianquin, N., Caprino, F., Molina, P., & Ray-Kaeser, S. (2018). Review of tools for play and play-based assessment. In S. Beslo, D. Bulgarellli, V. Stancheva-Popkostadinova (Eds), Evaluation of childrens' play. Tools and methods (pp. 58-113). Berlin, Boston : De Gruyter Open Access.

Liens

https://www.degruyter.com/downloadpdf/books/9783110610604/9783110610604-005/9783110610604-005.pdf

Respecter les droits des personnes présentant une déficience intellectuelle. Quels défis pour les équipes professionnelles ?

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Tessari Veyre, A. & Martin, M. (2019). Respecter les droits des personnes présentant une déficience intellectuelle. Quels défis pour les équipes professionnelles ? Nouvelles pratiques sociales, 30(2), 121-136. DOI : https://doi.org/10.7202/1066104ar

Liens

https://doi.org/10.7202/1066104ar

Résultats par page :