Résultats 11 à 18 sur 18.
Résultats par page :

Guidelines for supporting children with disabilities' play. Methodologies, tools, and contexts

Type
Livre
Référence

Encarnação, P., Ray-Kaeser, S. & Bianquin, N. (2018). Guidelines for supporting children with disabilities' play. Methodologies, tools, and contexts. Berlin (Sciendo) : De Gruyter Open Access.

Liens

https://www.degruyter.com/view/product/507228

Which toys and games are appropriate for our children ?

Type
Chapitre de livre
Référence

Ray-Kaeser, S., Perino, O., Costa, M., Schhneider, E., Kindler, V., & Bonarini, A. (2018). Which toys and games are appropriate for our children ? In Encarnação, P., Ray-Kaeser, S. & Bianquin, N. (Eds) (2018), Guidelines for supporting children with disabilities' play Guidelines for supporting…

Liens

https://www.degruyter.com/downloadpdf/books/9783110613445/9783110613445-011/9783110613445-011.pdf

Toys and games Usability Evaluation Tool : TUET

Type
Livre
Référence

Costa, M., Périno, O., & Ray-Kaeser, S. (2018). Toys and games Usability Evaluation Tool : TUET. Alicante, Spain : AIJU. http://www.tuet.eu/

Le tutorat dans la recherche-action : un dispositif à disposition

Type
Livre
Référence

Amaré, S., Durual, A. Fournier, J., Joly, B. & Maistre, P. (dir.) (2018). Le tutorat dans la recherche-action : un dispositif à disposition. Paris : L'Harmattan.

Role of age and IQ in emotion understanding in Autism Spectrum Disorder : implications for educational interventions

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Salomone, E., Bulgarelli, D., Thommen, E., Rossini, E., & Molina, P. (2018). Role of age and IQ in emotion understanding in Autism Spectrum Disorder : implications for educational interventions. European Journal of Special Needs Education. DOI: 10.1080/08856257.2018.1451292.

Liens

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08856257.2018.1451292

Creating a continuing professional development course on setting occupation-focused goals

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Margot-Cattin, I., Page, J., Petrig, A., Rossini, E., Agustoni, S., Galli-Hudec, C., Roos K., & Meyer, S. (2018). Creating a continuing professional development course on setting occupation-focused goals. World Federation of Occupational Therapists Bulletin, mis en ligne 4 mars. doi:…

Liens

https://doi.org/10.1080/14473828.2018.1434469

Etudes sur les besoins de formation des adultes présentant une déficience intellectuelle

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Tessari Veyre, A. (2018). Etudes sur les besoins de formation des adultes présentant une déficience intellectuelle. Revue francophone de la déficience intellectuelle, 27, 179-191. DOI: 10.7202/1043132ar

Liens

DOI: 10.7202/1043132ar

Intimité, vie amoureuse et sexualité en établissement : des obstacles persistants ?

Type
Chapitre de livre
Référence

Fournier, J. (2018). Intimité, vie amoureuse et sexualité en établissement : des obstacles persistants ? In E. Cartier, A. Girami & C. Leuzz (Dir.), Sexualités, autonomie et handicaps : freins et perspectives (pp. 127-138). Bordeaux : LEH Editions.

Résultats par page :