Résultats 31 à 40 sur 111.
Résultats par page :

Participation in everyday occupations and situations outside home for older adults living with and without dementia: Places, familiarity, and risks

Type
Livre
Référence

Margot-Cattin, I. (2021). Participation in everyday occupations and situations outside home for older adults living with and without dementia: Places, familiarity, and risks. [Doctoral Thesis]. Karolinska Institutet.

Liens

https://openarchive.ki.se/xmlui/bitstream/handle/10616/47598/Thesis_Isabel_Margot-Cattin.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Participation and needs of children with developmental coordination disorder at home and the community : Perceptions of children and parents

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Jasmin, E., Tétreault, S., Larivière, N., & Joly, J. (2018). Participation and needs of children with developmental coordination disorder at home and the community : Perceptions of children and parents. Research in Developmental Disabilities, 73, 1-13. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2017.12.011

Liens

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0891422217303189?via%3Dihub

Out-of-home participation among people living with dementia: A study in four countries

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Thalén, L., Malinowsky, C., Margot-Cattin, I., Gaber, S. N., Seetharaman, K., Chaudhury, H., Cutchin, M., Wallcook, S., Anders, K., Brorsson, A., & Nygârd, L. (2022). Out-of-home participation among people living with dementia: A study in four countries . Dementia: The International Journal of…

Liens

https://doi.org/10.1177/14713012221084173

Mon enfant apprivoise ses sens. Stratégies d'adaptation aux particularités sensorielles

Type
Livre
Référence
Chrétien-Vincent, M., Tétreault, S. & Rossini-Drecq, E. (2017). Mon enfant apprivoise ses sens. Stratégies d'adaptation aux particularités sensorielles. Montréal : Editions du CHU Sainte-Justine.

Miser sur l’engagement étudiant pour répondre aux besoins d’accompagnement des familles avec un enfant présentant une DI ou un TSA : points de vue d’étudiants et de parents

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Milot, E., Grandisson, M., Allaire, A.-S., Couture, M., Tétreault, S., Chrétien-Vincent, M., Bédard, C. & Couvrette, R. (2019). Miser sur l’engagement étudiant pour répondre aux besoins d’accompagnement des familles avec un enfant présentant une DI ou un TSA : points de vue d’étudiants et de…

Liens

https://doi.org/10.7202/1064662ar

Mieux vivre avec la personnalité limite

Type
Ouvrage collectif, numéro thématique
Référence

Desrosiers, J., Briand, C., Dubé, M.-K., Maltez, R. & Groulx, J. (Eds.) (2019). Mieux vivre avec la personnalité limite. Montréal : Editions du Trécarré.

Measuring objective physical activity in people with chronic low back pain using accelerometers : A scoping review

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Berger, M., Bertrand, A. M., Robert, T., & Chèze, L. (2023). Measuring objective physical activity in people with chronic low back pain using accelerometers : A scoping review. Frontiers in Sports and Active Living, 5. https://doi.org/10.3389/fspor.2023.1236143

Liens

https://doi.org/10.3389/fspor.2023.1236143

Linking people and activities through community mobility: an international comparison of the mobility patterns of older drivers and non-drivers

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Unsworth, C., Dickerson, A. Gélinas, I., Harries, P., Margot-Cattin, I., Mazer, B., Stapleton, T., Swanepoel, L., Timmer, A., van Niekerk, L., & Vrkljan, B. (2021). Linking people and activities through community mobility: an international comparison of the mobility patterns of older drivers and…

Liens

https://doi.org/10.1017/S0144686X20001968

Les sciences de l'occupation : exploration de quatre concepts clés

Type
Chapitre de livre
Référence

Tétreault, S., Bertrand, R., Meyer, S. & Kühne, N. (2018). Les sciences de l'occupation : exploration de quatre concepts clés. In M.-H. Izard (Dir.), Expériences en ergothérapie, 31ème série (pp. 96-102). Montpellier : Sauramps Médical.

Les questionnaires DCDQ-FE dans la démarche diagnostique du TDC

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Ray-Kaeser, S. & Jover, M. (2020). Les questionnaires DCDQ-FE dans la démarche diagnostique du TDC. Le pédiatre, 296, 32-35.

Résultats par page :