Co-operative inquiry as a strategy to empower marginalised communities and facilitate social change
Lieu HETSL · Auditoire Pahud
Lieu Visioconférence
Les inscriptions sont closes
The purpose of this lecture aims to illustrate how co-operative inquiry can be utilised to empower members of marginalised communities in facilitating social change. The social change to bring about was accessible minibus taxi services for wheelchair users. The concepts of social justice and decolonisation were imbued in the methodology.
The lecture will include theory, examples as well as quotes and stories. It is form part of a PhD study of Jerome Peter Fredericks.
The four themes i.e., practical arrangements, understanding process and purpose, bonding, and a cohesive group were identified. The themes showed progress from logistics, through individual understanding, to the group becoming one, and working together. Each of these phases are important in the development of a co-operative inquiry.
The presentation will be in English.
Intervenant·e·s
A propos de Jerome Peter Fredericks, Doctorant, Université de Stellenbosch (Afrique du Sud)
Jerome Peter Fredericks a obtenu son Bachelor en ergothérapie à l’Université de Western Cape en Afrique du Sud. Il est également titulaire d’un Master of Sciences de l’Université de Stellenbosch (Afrique du Sud), où il est actuellement doctorant.
Il est également professeur et coordinateur pour la division d’ergothérapie de l’Université de Stellenbosch. Son enseignement porte principalement sur le rôle des ergothérapeutes dans les handicaps physiques. Ses recherches portent sur l’accessibilité des transports publics pour les utilisateurs de fauteuils roulants.
Informations pratiques
Plan d'accès
The presentation will be recorded and launched on the event page the day after the conference.
Aperitif 6.30 – 7.30 pm
Adresse
Chemin des Abeilles 14, 1010 Lausanne, Suisse
Documents
Retrouvez la présentation de Jerome Peter Fredericks, Doctorant, Université de Stellenbosch (Afrique du Sud)